Представники компанії Continental дали кілька рекомендацій щодо керування автомобілем в екстремальних умовах

28.02.2017

  Насамперед необхідно перевірити відповідність шин погодним умовам. Шини повинні бути саме зимовими, а не всесезонними або так званими літніми з розширеним температурним діапазоном. Про відповідність сезону свідчить напис М+S (M&S, MS) на боковині шини разом із позначкою 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) у вигляді гірської вершини з трьома піками і сніжинки всередині неї.

    Обов'язково треба звернути увагу на знос шин і стан гумової суміші. Чинний Технічний регламент, а також рекомендації шинних виробників встановлюють мінімальну глибину протектора взимку – 4 мм. Гума не повинна бути потрісканою, а також містити видимі проколи, порізи, здуття та інші дефекти.

    Вкрай важливо дотримуватися рекомендованому тиску в шинах. Особливо небезпечна взимку різниця в тиску на одній осі – на слизькому покритті це додатково провокує втрату керованості і контролю над автомобілем.

       5 порад з управління автомобілем в екстремальних умовах

Автомобіль прагне назовні повороту. Це називається знос передньої осі, який відбувається при неправильно обраної швидкості входу в поворот. Не намагайтеся сильніше повернути кермо на великий кут – при недостатньому зчепленні це не спрацює і тільки погіршить ситуацію. Також не варто тиснути на гальмо. При будь-якому типі приводу треба плавно скинути газ. Особливо цей прийом діючий на передньому приводі – на дузі звороту «корма» буде прагнути обігнати «ніс» з пригальмованими передніми ведучими колесами, при цьому автомобіль легко ввійде в віраж. Якщо передні колеса були повернені занадто сильно і фактично ковзають боком, слід плавно повертати їх в пряме положення, поки не відчуєте, що зчеплення відновилося, а потім знову настільки ж плавно повернути їх на необхідний кут.

Автомобіль потрапив в занос - корму закидає вперед. У цій ситуації треба придушити природне бажання натиснути на гальмо. Спочатку повертаємо колеса в напрямку початкової траєкторії – це забезпечить зворот в бік заносу, назустріч кормі. Далі коригуємо траєкторію газом в залежності від типу приводу. На найбільш поширеному передньому приводі слід додати газ, щоб провідні колеса витягнули машину в потрібному напрямку. На задньому приводі, навпаки, скидаємо газ, щоб пригальмувала «корма» та розгорнувся «ніс» вперед. Дії на повнопривідної машині залежать від типу муфти і процентного розподілу тяги по осях, найчастіше більшість таких моделей наділяють передньоприводними звичками, однак бажано з’ясувати  ці деталі у виробника, а також попередньо потренуватися на безпечному майданчику.

Дорога покрита глибоким слизьким шаром снігу. На жаль, таке трапляється не тільки за містом у снігопаді – у великих містах комунальні служби часто економлять на вивезенні реагентами снігу і розкидають його на дорогу, щоб автомобілі роз’їздили цю липку масу і підняли у вигляді суспензії в повітря. Протектор при цьому часто не встигає самоочищатися, а гума не контактує з твердим асфальтом. Такі ділянки слід проїжджати на помірній швидкості, тримаючи рівний газ. Різке додавання або скидання газу, а також швидкі рухи кермом можуть спровокувати занос або знесення. Міняти смугу руху треба теж плавно по максимально прямій траєкторії, а заходити у поворот на швидкості, при якій ведучі та керовані колеса гарантовано зберігають зчеплення. Уникайте ситуацій, коли одна сторона автомобіля знаходиться на твердому асфальті, а інша на слизькій поверхні.

Подолання водяної перешкоди. Це поширене явище у відлигу, особливо в низинах вулиць. Під шаром води можуть ховатися ями, відкриті колодязі, гострі і великі предмети, тому перетинати ділянка потрібно, переконавшись, що інші автомобілі проїжджають його безперешкодно. Щодо безпечної глибини для легкового автомобіля – приблизно до половини колеса, вище вже ризиковано. Проїжджати калюжу слід на рівномірній швидкості близько 10 км/год, відганяючи перед себе невелику хвилю. При гальмуванні є небезпека зворотної хвилі, яка може захлеснути чутливі вузли і агрегати та навіть спровокувати гідроудар. Після подолання перешкоди треба підсушити гальмівні диски, кілька разів злегка натиснувши на гальмо.

Зупинка в снігу. Перше правило – ведучі колеса повинні бути на максимально твердому покритті, розумніше зупинятися в снігу кормою, залишивши «ніс» ближче до дороги. Не завадить накатати колію декількома рухами вперед-назад. Майте на увазі, що навіть в щільному на вигляд снігу автомобіль може за кілька годин просісти і лягти на днище.

   Continental попереджає, що в критичній ситуації знання однієї лише теорії, швидше за все, не спрацює, тому настійно рекомендує заздалегідь відпрацювати прийоми безпечного водіння на спеціально обладнаному майданчику, краще під керівництвом досвідченого водія чи інструктора.